Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mascha Breedveld - WaarBenJij.nu Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mascha Breedveld - WaarBenJij.nu

Namaste

Blijf op de hoogte en volg Mascha

15 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

Halllo Nepal, hier ben ik! Na een zwaar afscheid op Schiphol kon ik eindelijk gaan beginnen aan de reis waar ik al zo lang van droomde. Het herfstachtige Nederland liet ik achter mij en vertrok met een tussenstop in Kuala Lumpur naar Kathmandu. Helaas heeft de regen mij naar Nepal achtervolgd want het regende pijpenstelen. Oorzaak; de cycloon die door India raast.
Bij aankomst in de bagagehal van Kathmandu was ik heel blij dat ik een gele travelbag had gekozen.. wat een chaos. Er slingerde meer bagage naast de band dan dat er op lag. Bepakt en bezakt vertrok ik vervolgens richting exit waar ik werd opgewacht door Rajesh, de directeur van de vrijwilligersorganisatie waar ik voor ga werken.
Ik slaap tijdens mijn twee introductieweken bij hem thuis en voor Nepalese begrippen heeft hij een heel groot huis. Ik slaap samen met Jeanette, een Nederlandse, op een kamer in het gastenverblijf. Heel klein kamertje met twee bedden (of planken). Samen met Jeanette, een Duits stel en de knecht gegeten en nog wat kaartspelletjes gedaan. Rajesh en zijn gezin waren er niet. Er is een festival van 15 dagen aan de gang, waardoor ze veel bij andere mensen zijn om feest te vieren en te eten. Dinsdag is het bij Rajesh thuis, dus ben heel benieuwd hoe dat wordt.
Vandaag begon m'n introductie samen met Jeanette, twee andere Nederlandse meiden zou later aansluiten, omdat zij vandaag pas aankwamen. We moesten gelijk op 'adventure'. Dit hield in dat wij een plattegrond van het gebied rondom het huis van Rajesh moesten maken en dit moesten wij 's middags aan de andere Nederlandse meiden presenteren. De wandeltocht heeft uiteindelijk 4,5 uur geduurd met een kleine omweg (verdwaald) op het einde. Op straat voel ik mij een echte attractie; de mensen kijken ons allemaal na en de kinderen zwaaien, stellen vragen in het Engels of stormen op ons af en pakken onze hand, heel leuk!
's Middags hebben Jeanette en ik de presentatie gegeven en hebben we geleerd over de do's en dont's hier in Nepal. Ook kregen we onze Nepalese naam, dus vanaf nu heet ik Mala. Ik moet er alleen nog achter komen wat het betekent. Morgen begint mijn Nepalese les, ben heel benieuwd wat ik daarvan ga bakken.
Tot zover even de update vanuit Nepal :)

Liefs

Mala

ohja hier hebben ze ook al snel doorgekregen dat ik nogal in coma kan liggen als ik slaap ( In Nederland heb ik 's nachts een keer niks gehoord toen Bianc heeft staan aanbellen, heeft gebeld op mn mobiel en de huistelefoon en heeft staan roepen door de brievenbus).
Bij aankomst was ik echt zo moe dat ik even was gaan liggen. Iedereen was verder weggegaan ivm het festival. Ik had Maya (de buurvrouw en coordinator van het vrijwilligerswerk) toegezegd dat ik nog even zou langskomen om bij haar het festival te vieren. Ik werd wakker van Jeanette die ineens in mn kamer stond. Die vertelde dat zij en de andere vrijwilligers in de stromende regen op het hek hebben staan bonken en hebben staan schreeuwen, want zij konden er niet in. Ik had helemaal niks gehoord.. Vanochtend vroeg Maya lachend waar ik was gisteren, omdat ze mij verwachtte (ze had het verhaal al gehoord) En Rajesh plaagt mij een paar keer per dag met mn power nap:P
En de wekker heb ik vanochtend niet gehoord, dus heeft Jeanette mij wakker moeten maken(A)

  • 15 Oktober 2013 - 15:46

    Yvonne Henkes:

    Hee Mala (is in ieder geval beter dan Massie en klinkt vriendelijk, ben ook benieuwd wat het betekent),

    Wat lekker om te lezen dat je een goede reis hebt gehad en veilig bent aangekomen. Ik zat vanmorgen even bij het weer te kijken in Kathmandu en zag ook onweer staan (brrrr). Lijkt mij wel spookweer, hoor, ik weet niet hoever de bergen bij je vandaan zijn? Fijn dat je Internetverbinding hebt, dat moet je altijd maar afwachten. Nu kun je ons in ieder geval een beetje op de hoogte houden en zo tegelijk een reisverslag maken. Veel plezier verder en succes met het Nepalees!

  • 15 Oktober 2013 - 16:04

    Cynthia:

    Heeee slaapkop!

    Hahaha mooie actie!
    Heb even voor je opgezocht wat Mala betekent: halsketting. Die draag jij natuurlijk altijd ;)
    Jammer dat ze je geen Fatima Couscous of Berbera wordt genoemd haha.
    Wat schattig al die kindjes..
    Heel veel succes met je Nepalese les! Ben benieuwd naar je verdere avonturen.

    Geniet ervan!
    XXX




  • 15 Oktober 2013 - 17:30

    Yvonne Van Brussel:

    Hoi lieve Mascha, wat fijn dat je reis goed is verlopen en dat je veilig aangekomen bent. Leuk om te lezen dat je zo goed opgevangen bent. Een goede start om je goede werken te beginnen. Veel plezier daar! Liefs, Yvonne

  • 15 Oktober 2013 - 17:44

    Mama:

    Hoi Massebas,
    Blijkbaar gaat de jetlag niet helemaal aan je voorbij maar het is natuurlijk altijd goed om even tot rust te komen. Dat je daarmee gelijk een onuitwisbare indruk achterlaat bij de mensen daar neem je maar op de koop toe. Leuk overigens dat de mensen in het Engels reageren zodat je gelijk contact kunt maken. Ik ben benieuwd wat je met die talenknobbel van jou gaat opsteken bij die Nepalese les. Verbaas ons maar! :-)
    Nog even een berichtje over Plukkie: hij leeft nog steeds maar hij is erg ziek. Het is een sterke vent en we wachten maar af.
    Groetjes en knuffels van mama

  • 15 Oktober 2013 - 19:38

    Michel Breedveld:

    Hee Mascha,

    Leuk dat je al veel contacten hebt (gemaakt). En gelijk een indruk van jezelf hebt achter gelaten, ha ha. En ben je als Mala niet de zus van Malala?? Zal wel niet :) lekker genieten daar en we kijken uit naar je verhalen.

    Veel plezier!!

  • 15 Oktober 2013 - 22:10

    Gwen:

    Hi Ma(sch)la,
    Fijn dat je goed en veilig bent gearriveerd in Nepal! Cultuurshock?
    Heel leuk om te lezen wat je al beleefd hebt, zie het plaatje al voor me!
    Succes met de nepalese les en kijk alweer uit naar je volgend reisverslag!
    Ps het kcc-tje wordt 1 november verwacht. De redactrice is zwaar nerveus! Als ie er is zal ik hem inscannen en naar je mailen! O, ja Akash is vader geworden van een zoon, Jayden. Veel plezier en we missen je!!
    Groetjes, Gwen

  • 15 Oktober 2013 - 22:44

    John:

    Mala............daar ga ik niet aan meedoen-:) Fijn dat de reis goed verlopen is en dat je op plaats van bestemming bent. Leuk dat je lokaal al bezig bent om contacten te maken, heb je ze al tennis geleerd? Vergeet overigens geen nepalletje mee te nemen voor je plakboek. Ben benieuwd dat je overige ervaringen! Groetjes, John

  • 17 Oktober 2013 - 14:52

    Alish:

    He Banaantje,
    Heb je dan toch dat bananenpak meegenomen voor om die bagage? Haha
    Goed om te horen dat je daar al redelijk je plek hebt gevonden!
    Fijn ook om te lezen dat je niet alleen hier de boel negeert tijdens je schoonheidsslaapje en dat het dan gelukkig niet aan ons ligt haha!
    Heel veel plezier:) over een paar weken is hier een hodenpijlfeestje dus dan drinken we er wel 1 op je! (Met die kale;-)) haha

    Dikke kus knuf kroel,

    Alish

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mascha

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 13178

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 28 Mei 2014

Wereldreis

Landen bezocht: